jump to navigation

Μετρήστε τη Συναισθηματική σας Νοημοσύνη Νοέμβριος 7, 2012

Posted by Dimitra Zervaki in Uncategorized.
Tags: , , , , , ,
trackback

Με τον όρο συναισθηματική νοημοσύνη νοείται η ικανότητα να αναγνωρίζει κανείς τα δικά του συναισθήματα, να τα κατανοεί και να τα ελέγχει. Είναι επίσης η ικανότητα να αναγνωρίζει και να κατανοεί τα συναισθήματα των ανθρώπων γύρω του και να μπορεί να χειρίζεται αποτελεσματικά τόσο τα δικά του συναισθήματά του όσο και τις διαπροσωπικές του σχέσεις.

” Τα 5 “συστατικά” της Συναισθηματικής Νοημοσύνης είναι:

Η Αυτοεπίγνωση (self-awareness): αναφέρεται στην επίγνωση των συναισθημάτων, στην αυτοαξιολόγηση, και την αυτοπεποίθηση
O Αυτοέλεγχος (self-regulation): αναφέρεται στην αυτοπειθαρχία, την αυτορύθμιση, την αξιοπιστία, την ευσυνειδησία, την προσαρμοστικότητα, και την καινοτομία
Τα Κίνητρα συμπεριφοράς (motivation): η τάση προς επίτευξη στόχων, η δέσμευση, η πρωτοβουλία, και η αισιοδοξία
Η Ενσυναίσθηση (empathy): η ικανότητα κατανόησης των άλλων, ο προσανατολισμός στην παροχή υπηρεσιών, η ενίσχυση της ανάπτυξης των άλλων, ο σωστός χειρισμός της διαφορετικότητας
Οι Κοινωνικές δεξιότητες (social skills): πρόκειται για δεξιότητες επιρροής, επικοινωνίας, ηγεσίας, καταλυτικής δράσης όσον αφορά την αλλαγή, χειρισμός διαφωνιών, καλλιέργεια δεσμών, συνεργασία, ομαδικότητα

Κάποιοι άνθρωποι έχουν υψηλότερη συναισθηματική νοημοσύνη από κάποιους άλλους όμως τα καλά νέα είναι ότι σύμφωνα με το καθηγητή Goleman όλοι μας μπορούμε να την καλλιεργήσουμε και να την αναπτύξουμε έτσι ώστε να μπορούμε να:

  • Θέτουμε κίνητρα για μας
  • Ελέγχουμε τα συναισθήματά μας
  • Συνεργαζόμαστε
  • Κατανοούμε τις ανάγκες, τα συναισθήματα και τα κίνητρα των άλλων ανθρώπων
  • Ηγούμαστε
  • Επικοινωνούμε αποτελεσματικά
  • ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ!!!!!

Στην παγκόσμια βιβλιογραφία μπορεί κανείς να βρει πολλές θεωρίες που ενσωματώνουν τα συναισθήματα στα κίνητρα μάθησης όπως θεωρία ροής (Csikszentmihalyi &Rathunde, 1993), η θεωρία στόχων (Linnenbrink & Pintrich, 2002), η θεωρία ελέγχου και αξιών (Pekrun 1992). Οι Feshbach & Feshbach (1987) και οι Chen, Rubin και Li (1997). Ερευνητικά αποτελέσματα έχουν δείξει ότι οι καλύτεροι μαθητές στην τάξη είναι αυτοί που έχουν συνήθως τις πιο καλές σχέσεις με τους δασκάλους και τους συμμαθητές τους, αποδεικνύοντας έτσι την σπουδαιότητα και τη συμβολή της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στη μάθηση.

Το συναισθηματικό ταλέντο είναι μια μετα-ικανότητα που καθορίζει πόσο καλά μπορούμε να χειριστούμε οποιαδήποτε ικανότητα διαθέτουμε, ακόμα και την ακατέργαστη ευφυϊα (raw intellect). Οι άνθρωποι που δεν είναι σε θέση να βάλουν σε τάξη και να ελέγξουν τη συναισθηματική τους ζωή, δίνουν εσωτερικές μάχες που υπονομεύουν την ικανότητά τους για σωστά προσανατολισμένη εργασία και καθαρή σκέψη.

Ο Γκαίτε είχε πει “είμαστε σχηματοποιημένοι και διαμορφωμένοι από αυτά που αγαπάμε”, και πιθανά η ευφυΐα είναι ένα “καλούπι” δοσμένο από την καρδιά. Η συναισθηματική νοημοσύνη είναι μια ουσιαστική κατανόηση των όσων μαθαίνουμε. Όταν η μάθηση έχει ριζωθεί στην καρδιά, καθώς και στο μυαλό, το μάθημα έχει μετατραπεί σε σοφία.

Σας παραθέτουμε ένα τεστ μέτρησης της συναισθηματικής σας νοημοσύνης ως ένα μέσο παρακίνησης για καλλιέργειά της!!!

τεστ-συναισθηματική νοημοσύνη

Δήμητρα Ζερβάκη, ΕΜΒΑ, PMP

Πηγές:

Η συναισθηματική νοημοσύνη-Γιατί το EQ είναι πιο σημαντικό από το IQ. Daniel Goleman. Εκδόσεις: Ελληνικά Γράμματα

http://estia.hua.gr:8080/dspace/handle/123456789/1364?mode=full

https://antikleidi.wordpress.com/anatrofi/eq/

Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: